вівторок, 21 квітня 2020 р.

21.04.20р. "Українська мова" група П35.  Тема: удосконалення правописної грамотності:  правильне використання відомих орфограм і пунктограм у писемному мовленні під час  відтворення й створення висловлювань (2 урок)



1.  Прочитайте речення. Поясніть розділові знаки перед словом як. Одне-два з них перепишіть у зошити.
1. По чорній землі скрізь розцвітають, як маки, вогняні квітки                           (М. Коцюбинський). 2. У горах Брянський як командир зустрівся з новими труднощами (О. Гончар). 3. На дерево дивись, як родить, а на чоловіка, як робить (Народна творчість). 4. Село – як на долоні (Марко Вовчок). 5. Я оці дні ходжу як сам не свій (А Головко). 6. Як на свої чотирнадцять років, Катя здається майже дорослою (В. Козаченко).

2. Вільний диктант                                                                                       Передайте (письмово) основний зміст тексту, слідкуючи за дотриманням орфографічних і пунктуаційних норм, зберігаючи окремі діалоги.
                                             УЖЕ ЙШЛА ВЕСНА                                             Першими побачили, як ожила й заговорила з холодним берегом річка, горобці. – Прокидайся! – казала річка берегові. - Годі вже тобі спати. Цілу ж зиму проспав! – Зимі кінець! Зимі кінець! – вигукували над річкою горобці.- Нам не буде холодно, нам не буде голодно! У річки було багато дітей, і вона покликала їх собі на допомогу. Дітей її звали хвилями. Набігли жваві діти і стали хапати льодини, викидати їх па берег.   Тут горобці ожили. Вони знову літали над річкою і казали їй: – Дай нам напитися весняної водиці.– Що? – не зрозуміла річка. Нарешті й берег прокинувся, почув ту розмову.
– Вони хочуть весняної водиці, сестро,- сказав він річці. Брат річки був дуже вчений і знав усі мови у світі.                                                                                  – Пийте досхочу.(М. Слабошпицький).
3. Фронтальні запитання і завдання. Перевірте себе
 – Які орфограми і пунктограми складають для вас певні труднощі?                       – Запишіть речення з відокремленими другорядними членами. Поясніть розділові знаки при них. 
 4Зробіть повний пунктуаційний розбір речення.                                   Сірий, припорошений весняною пилюкою степ збігає па південь і стигне там голубим маревом; суворою лінією стоять на ньому сторожеві могили, насипані, може, татарвою, а може, волелюбним козацтвом, що шаблею та мушкетом боронило оці степи від ворожих навал (Г. Тютюнник). 
 5. Домашня робота: пройдіть  тестування

Немає коментарів:

Дописати коментар