Предмет "Українська мова" група
К26. Тема:
написання есе про явища природи, що викликають найбільше захоплення й
здивування
І. Повторити, що таке есе та як його писати.
Види
формального есе:
- інформаційне
(есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис); критичне;
- есе-дослідження
(порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причини-наслідку, есе-аналіз).
1. Обсяг – 1 – 2 сторінки
тексту (120-200 слів). Есе повинно сприйматися як цілісний твір, ідея
якого зрозуміла й чітка. Кожен абзац есе розкриває одну думку. Необхідно писати
стисло і ясно. Есе не повинно містити нічого зайвого, має нести лише
інформацію, необхідну для розкриття ідеї есе, власної позиції автора. Есе має
відрізнятися чіткою композиційною побудовою, бути логічним за структурою. В
есе, як і в будь-якому творі, повинна простежуватися внутрішня логіка, що
визначається, з одного боку, авторським підходом до обговорюваного питання, а з
іншого – самим питанням. Необхідно уникати різких стрибків від однієї ідеї до
іншої, думка має розкриватися послідовно. Есе повинно засвідчити, що його
автор знає й осмислено застосовує теоретичні поняття, терміни, узагальнення,
ідеї. Есе має містити переконливе аргументування порушеної проблеми.
Вимоги до формального есе. Структура есе
Есе складається з таких частин – вступ, основна частина, висновок.
Вступ – обґрунтування
вибору теми есе. Основна частина – теоретичні основи обраної проблеми
й виклад основного питання. Ця частина припускає розвиток аргументації й
аналізу, а також обґрунтування їх, виходячи з наявних даних, інших аргументів і
позицій. Висновок – узагальнення й
аргументовані висновки до теми тощо. Підсумовує есе або ще раз вносить
пояснення, підкріплює зміст і значення викладеного в основній частині.
ІІ.
Написати формальне есе письмово у зошиті або відправити на електронну адресу: zomkalo.nadja@gmail.com на такі теми:
«Міцна сім’я – міцна держава», «Яка сім’я – такий і я»
«Родичі
хоч і сваряться, та одне одного не цураються»«Шануй батька й неньку, то буде
тобі скрізь гладенько»«Без сім’ї і свого роду – немає нації,
народу»
Домашнє
завдання: повторивши вивчене про іменник як частину
мови
Немає коментарів:
Дописати коментар