вівторок, 31 березня 2020 р.

31.03.20 р. Предмет "Українська  мова" група П35.  Тема: класифікація текстів за сферою використання, метою, структурними особливостями. Види текстів. Тексти різних стилів, типів і жанрів мовлення


2. Занотувати в зошит  
3. Види текстів
4. Виконати вправи: 1-3


ВПРАВИ:    №1 Наступним вашим завданням буде скласти текст із запропонованих
речень і дати йому назву. За тим звірити створений текст з оригіналом.
Погляд зупиняється на дивовижному витворі природи, білі пелюстки
якого нагадують віночок-хустинку, що ніжно огортає краплинку сонця –
жовту серцевинку.
Моя душа невимовно радіє з тієї краси…
На цій диво-квітці – крапля вранішнього дощу, що світиться наскрізь,
блищить, сипле іскрами, діамантами, переливаючись то різним, то матовим
світлом.
Над моїм чарівним краєм сходить сонце, народжує новий день і несе
весняне тепло благодатній землі.
На тоненькому зеленому стебельці рослина гордо тримає свою
голівку-віночок, що тягнеться до яскравого сонечка.
Серед зеленої оксамитової травички красуються нарциси – горді й
неповторні квіти-символи рідної Хустщини.

№2 Вправа-розпізнавання
уУвас по 2 тести. Вам потріно визначити, який серед поданих текстів
належить: а) — до офіційно-ділового стилю, б) — до наукового. Відповіді
обґрунтувати.

Текст 1  Сукупність творів, у яких використовується форма письмового
звертання до іншої особи, утворюють так звану епістолярну літературу.
Поряд із науковою та публіцистичною епістолярною літературою поширена
й епістолярна художня література. Її основні жанри — віршове послання та
роман у листах (З Великого Енциклопедичного словника).
Текст 2    Твої листи завжди пахнуть зів’ялими трояндами!.. Легкі, тонкі пахощі,
мов спогад про якусь любу, минулу мрію. І ніщо так не вражає тепер мого
серця, як сії пахощі, тонко, легко, але невідмінно, невідборонно нагадують
вони мені про те, що моє серце віщує і чому я вірити не хочу, не можу. Мій
друже, любий мій друже, створений для мене, як можна, щоб я жила сама,
тепер, коли я знаю інше життя?.. Тільки з тобою я не сама, тільки з тобою я
не па чужині. Тільки ти вмієш рятувати мене від самої себе… (Леся Українка).

№3 Кросворд. Для підсумку уроку я обрала кросворд, розгадавши його ми
дізнаємося головне поняття нашої теми.
1. Один із жанрів тексту. (Драматичний) 2. Один із
видів доказу. (Дедуктивний) 3. Заключна частина доказу.
(Висновок) 4. Висловлювання про певні ознаки, властивості
предмета чи явища. (Опис) 5. Основне твердження, чітко
сформульована думка. (Теза)























































 4. Домашнє завдання:
А. Вивчити теоретичний матеріал.Б. Написати твір – мініатюру на тему: «Україна – моя Батьківщина» 12 балів

Немає коментарів:

Дописати коментар