понеділок, 4 травня 2020 р.

04. 05.20 р.  Предмет "Українська література"    група  П25.   

Тема: розвиток мовлення, твір ( вільне есе)

Висловлення власного ставлення до проблеми збереження своїх коренів, небезпеки їхньої втрати; до високих загальнолюдських  ідеалів

1. Опрацювати теоретичний матеріал уроку
4. Виконати завдання  в зошит

Міні-дослідження «Я і анти-Я», висловити свої думки на поставлені питання
▼ Що символізують ці два антикоди в одній личині особистості? (Перше Я — комунарське, яке говорить, що й далі треба вбивати, бо це потрібно для революції. Друге Я — зовсім інше, протилежне. Це людське Я, яке мандрує до хатини матері. Воно не може змиритися з першим. Коли герой вбиває свою матір, революційне Я перемагає людське. Ліричний герой, вбиваючи свою матір, йде проти своєї совісті. Він підрубує своє коріння і вважає, що дерево стоятиме. Але це не так: вбивши матір, він приречений на загибель. Образ матері героя асоціюється в новелі з образом України. Символічно звучать рядки, коли разом із матір'ю Я вбиває і себе, і батьківщину)
▼ Чи можна виправдати вбивство рідної людини заради високих ідеалів? (Ні. Позбавити людину життя — великий гріх. А матір? Ту, яка дала життя, пустила коріння свого роду, від якої «пахло м'ятою».
Ні, вибір свідомий: «це була єдина дорога до загірних озер невідомої прекрасної комуни». Убивство здійснюється у пориві «якоїсь неможливої радості». Я «дико озирається», він цілує тіло, але залишає його непохованим... Потім цілком переходить у «сторожа душі». Убивши матір, герой повністю помирає)
 Складання міні-висловлювання на тему «Які життєві уроки дала вам новела «Я (Романтика)»?»
У прозі 20-х років спочатку переважають малі жанри: ліричні оповідання, етюди, ескізи, образки. Найпоширенішим жанром стала новела. Поступово з неї почала «виростати» повість, згодом — роман, та ще й не просто епічне полотно, а інтелектуально-філософський. Щоб написати високохудожній цікавий твір, не обов'язково прожити насичене подіями життя, варто навчитися його сприймати. Цей митець «прийшов до романтики конкретної — видимої оком і відчутної на дотик... — національного відродження рідного українського народу». Хто ж він?
 Прийом «Низка спогадів». Дати відповідь одним двома словами
Через спогади спробуйте впізнати відомого письменника.
1. «Мав витончені риси обличчя і передчасну сивину».
2. «Мав неповторну манеру жартувати, гніватися, сміятися, слухати».
3. «Свої прогулянки називав “екскурсіями в будні”».
4. «За художньою деталлю “полював” із суто мисливським азартом».
5. «Як кореспондент брав участь у Нюрнберзькому процесі».
6. «Він любив свою землю, свій народ, кохався у його мові, у звичаях».
7. «Він працював головним редактором Одеської кіностудії».
4. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати твір «Новаторство Ю. Яновського у романі “Майстер корабля”».

Немає коментарів:

Дописати коментар