04. 05.20 р. Предмет "Українська література" група П25.
Тема: розвиток мовлення, твір ( вільне есе)
Висловлення власного ставлення до проблеми збереження своїх коренів, небезпеки їхньої втрати; до високих загальнолюдських ідеалів
1. Опрацювати теоретичний матеріал уроку
4. Виконати завдання в зошит
Міні-дослідження «Я і анти-Я», висловити свої думки на поставлені питання
▼ Що символізують ці два антикоди в одній
личині особистості? (Перше Я — комунарське, яке говорить, що й далі треба
вбивати, бо це потрібно для революції. Друге Я — зовсім інше, протилежне. Це
людське Я, яке мандрує до хатини матері. Воно не може змиритися з першим. Коли
герой вбиває свою матір, революційне Я перемагає людське. Ліричний герой,
вбиваючи свою матір, йде проти своєї совісті. Він підрубує своє коріння і
вважає, що дерево стоятиме. Але це не так: вбивши матір, він приречений на
загибель. Образ матері героя асоціюється в новелі з образом України. Символічно
звучать рядки, коли разом із матір'ю Я вбиває і себе, і батьківщину)
▼ Чи можна виправдати вбивство рідної
людини заради високих ідеалів? (Ні. Позбавити людину життя — великий гріх. А
матір? Ту, яка дала життя, пустила коріння свого роду, від якої «пахло м'ятою».
Ні, вибір свідомий: «це
була єдина дорога до загірних озер невідомої прекрасної комуни». Убивство
здійснюється у пориві «якоїсь неможливої радості». Я «дико озирається», він
цілує тіло, але залишає його непохованим... Потім цілком переходить у «сторожа
душі». Убивши матір, герой повністю помирає)
Складання міні-висловлювання на тему «Які життєві уроки дала вам новела
«Я (Романтика)»?»
У прозі 20-х років спочатку переважають
малі жанри: ліричні оповідання, етюди, ескізи, образки. Найпоширенішим жанром
стала новела. Поступово з неї почала «виростати» повість, згодом — роман, та ще
й не просто епічне полотно, а інтелектуально-філософський. Щоб написати
високохудожній цікавий твір, не обов'язково прожити насичене подіями життя,
варто навчитися його сприймати. Цей митець «прийшов до романтики конкретної —
видимої оком і відчутної на дотик... — національного відродження рідного
українського народу». Хто ж він?
Прийом «Низка спогадів». Дати відповідь одним двома словами
Через спогади спробуйте впізнати відомого
письменника.
1. «Мав витончені риси обличчя і
передчасну сивину».
2. «Мав неповторну манеру жартувати,
гніватися, сміятися, слухати».
3. «Свої прогулянки називав “екскурсіями в
будні”».
4. «За художньою деталлю “полював” із суто
мисливським азартом».
5. «Як кореспондент брав участь у
Нюрнберзькому процесі».
6. «Він любив свою землю, свій народ,
кохався у його мові, у звичаях».
7. «Він працював головним редактором
Одеської кіностудії».
4. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Написати твір «Новаторство Ю. Яновського у
романі “Майстер корабля”».
Немає коментарів:
Дописати коментар